::SaPe2x yG Dh sKoDeNg::

Friday, October 29, 2010

hargai bila berdua
sayangi bila bersama
maafkan bila terluka
rindui bila berjauhan
fahami bila keliru
nasihati bila terleka
ingati bila sunyi.. ini lah perasaan

MADAH BUAT WANITA


Jangankan lelaki biasa,
Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita,
Tanpa mereka,
fikiran dan perasaan lelaki akan resah,
Masih mencari walau ada segalanya,
Apa yang tiada dalam syurga?
Namun Adam tetap rindukan Hawa.

Dijadikan wanita dari tulang rusuk yang bengkok itu,
untuk diluruskan oleh lelaki,
Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus....
Mana mungkin kayu yang bengkok menghasilkan bayang yang lurus,
Luruskanlah wanita dengan jalan yang ditunjukkan oleh Allah SWT,
Kerana mereka diciptakan sebegitu rupa oleh Allah,

Didiklah mereka dengan panduanNya,
Janganlah cuba menjinakkan mereka dengan harta,
Kerana nantinya mereka akan liat,
Janganlah hiburkan mereka dengan kecantikan,
Kerana nantinya mereka derita,
Kenalkanlah mereka kepada Allah,
Zat yang kekal,
Di situ punca kekuatan dunia!!!

Akal senipis rambutnya,
Tebalkan ia dengan ilmu,
Hati serapuh kaca,
Kuatkanlah ia dengan iman,
Perasaan selembut sutera,
Hiasilah ia dengan akhlak,
Suburkanlah ia kerana daripada situlah nantinya,
mereka akan lihat nilaian dan keadilan,

Tuhan,
Bisikkanlah ke telinga mereka bahawa,
Kelembutan bukan satu kelemahan,
Ia bukan diskriminasi Tuhan,
Sebaliknya disitulah kasih dan sayang Tuhan,
Jinakkanlah diri kepada Allah,
Nescaya akan jinaklah segala-galanya
di bawah pimpinanmu,
Jangan mengharapkan isteri semulia
Fatimah Az Zahra,
Andai dirimu tidak sehebat
Saidina Ali Karamallahawajhah

Kalau Esok.....!!





Kalau es0k 0rang yg awak SAYANG bisu,ape yg awk nk dia ucap?


Kalau es0k org yg awak SAYANG pekak,ape yg awk nk dia dengar?


Kalau es0k 0rg yg awak SAYANG buta,ape yg awk nk dia lihat?


Tp kalau es0k 0rg yg awak SAYANG pergi utk selama lamanya,ingatlah..


Tak ada lg peluang awak utk bersamanya.

uniknya wanita......


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.
2.Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.
3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).
4.Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.
5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!
6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.
7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.
8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.
9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.
10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.
11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.
12.Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.
13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.
14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.
15.Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.
16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.
17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!
18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.
19.Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.
20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.
21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang
akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!
22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.
23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.
24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.
25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.
26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..
27. Senjata wanita adalah airmata!!
28.Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.
29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…
30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa

Tuesday, October 26, 2010

~MoNoLoG Hati~

Lynn......
bangkitla syg....
bangunla dari lenamu itu....
sudah terlalu lama kamu bermimpi
knp perlu kamu mrasa sdih...
knp perlu kamu berasa sunyi...
knp perlu kamu mnyalahkan dri...
mnyalahkan ms lalumu...
ayuh syg....apa yg blaku hanya ujian
skdr mguji kekuatan dn ktabahn hatimu
mahukah kamu diangp lemah??
pastinya tidak kn syg...
sdarlah syg...
buka hatimu sluas-luasnya
lapangkn dadamu dgn ktenangn
msh ramai insan yg mnyayangimu
Allah jg xprnh mninggalknmu syg..
jd mngapa perlu kamu merasa kalah..
merasa tewas..hnya dgn prsn CINTA mu itu....
bgkitla....ayuh!!jgn brkn masa lalumu trus2an mngekorimu
jgn biarkn msa lalumu mmatahkn smngtmu..
kamu seorg yg tabah..yg cekal..
knp dgn sdikit usikn sdkit ujian kamu merasa tewas
msa dpnmu msh jh syg..
pcyalah Tuhan xprnh mnyisihkanmu
Dia temukn kamu dgn insan yg slh sblm Dia  tmukn jdh yg tbaik btmu
jgn terus hanyut dgn prsn itu syg...
pkrlah tgjwb mu....pd keluarga, pd shbt....
yg sntiasa mndoaknmu..
jgn dilayan mreka2 yg ingin mmsnhkn hidup kamu
jgn dilayan mreka2 yg mahu kamu derita
andai kamu bls pbuatan mreka maka apa bzanya kalian??
jd dgn itu kamu kne hadapi smuanya dgn sabar.....
mgkin kamu bkn insan yg bk..
tp xmustahil syg...
kamu mmpu jd yg TERBAIK....
FAZLIN ILYANI
nama yg sgt indah...
maka perindahkanlah akhlakmu
mga kamu mmpu mjdi insan yg solehah...
kbggaan ibu dan ayhmu.....
pndglah ke hadapan...
usaplah airmatamu itu......
carilah bahagia itu...kerana kamu layak utk mndapatkannya syg
Tuhanmu sentiasa disisimu....



Monday, October 25, 2010

maafkan aku Tuhan...
redhailah hambamu ini dunia dan akhirat..
jhkn la hambamu ini dari sifat dendam dan keji....
berilah hambamu ini kesabaran yang tinggi..
ketabahan yg berpanjangan..
agar hambamu ini mampu untuk melalui
segala rintangan dan dugaan yang datang...
ya Allah...
Tuhan yang Maha Adil...
yang Maha Pengasih lg Maha Penyayang..
tetapkanlah hati hambamu ini
untuk terus kekal berada di landasanmu..
andai hambamu ini tersasar jh dari jlnmu..
Engkau bntulah dia pulang..
andai hambamu ini melupakanmu walaupun sesaat
Engkau ampunkan la dia...
sesungguhnya...tiada insan yg sempurna
di dunia ini...
moga hambamu ini sentiasa berada di bawah syafaatmu
Ya Allah Ya Tuhanku.....

Saturday, October 23, 2010

Bercinta memang mudah.
Untuk dicintai juga memang mudah.
Tapi untuk dicintai oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh....

 upin

 ipin

...betul betul betul
...
I wrote your name in the sand
but the waves washed it away
then I wrote it in the sky
but the wind blew it away
so I wrote it in my heart
and that's where it will stay
╔♫═╗╔╗ ♥
╚╗╔╝║║♫═╦╦╦╔╗
╔╝╚╗♫╚╣║║║║╔╣
╚═♫╝╚═╩═╩♫╩═╝
....(¯`v´¯)
..... ·.¸.·´
...¸.·´
.. (
☻ /
/▌
/ \ .....

BUAT APE SAKIT HATI

Buat apa sakit hati
Bila harapan tak tercapai

Bila keinginan tak terjangkau
Bila kemahuan tak terpenuhi
Bila yang dicintai meninggalkan pergi
Bila yang diterima bukan yang dimahu
Bila yang datang bukan yang diinginkan
Bila sakit sering datang menyinggahi

Buat apa sakit hati dan terluka
Antara harapan dan kenyataan
Memang sering kali berbeda
Antara apa yang kamu mahu
Dengan apa yang terjadi
Seringkali tak sesuai
Buat apa kau sakit hati karenanya

Buat apa sakit hati dan menyesali diri
Bila yang di harap tak kunjung datang
Yang datang bukan yang diharap
Bila yang dicintai datang dan pergi
Yang tak dicintai ada di sisimu

Buat apa sakit hati dan menyakiti diri
Bila sesuatu yang disayangi meninggalkan pergi
Bila sesuatu yang dimiliki tiba-tiba hilang tak kembali
Bila sesuatu dikasihi tiba-tiba lenyap di telan bumi
Bila sesuatu dirindukan menguap bagai asap ke langit tinggi

Buat apa sakit hati dan menyiksa diri
Apa yang kau miliki sekarang
Adalah pilihanmu sendiri
Keputusanmu sendiri
Kemahuanmu sendiri
Buat apa disesali
Bila itu memang sudah terjadi
Menangis darahpun
Tak mungkin kembali
Apa yang sudah terjadi

Mengapa kau sakit hati dan menyesali diri
Bila semua sudah terjadi
Buburpun tak berubah menjadi nasi
Gelas pecah tak menjadi utuh ketika kau tangisi
Yang matipun tak hidup kembali walau kau menangis berhari-hari

Mari kita kembali kepada yang Maha Pemberi
Yang menguasai kau punya diri
Jangan sesali ketika yang kau cintai pergi
Jangan harap kembali bila bukan jodoh buat diri
Ada pengganti yang siap mendatangi
Walau mungkin bukan yang dicintai
Namun itu mungkin titipan Illahi

Buat apa sakit hati
Bisa jadi yang kau cintai tidak diredhoi Illahi
Dan yang kau tak sukai justru amanah Illahi
Susah memang untuk mengerti
Namun ada hikmah dibalik setiap yang terjadi
Demikian pesan Illahi

Buat apa sakit hati
Coba kau baca kalam Illahi
Hati yang sakit akan tenteram kembali
Semoga dia kembali
Bila tidak jangan kau tangisi
Ada yang datang mengisi hati
Boleh jadi lebih baik dari yang pergi
Itu rahasia Illahi
Mungkin sukar dimengerti
Namun itu yang terjadi
Masihkah kau sesali
Bila semua itu kehendak Illahi

Buat apa sakit hati
Bila waktunya tiba kau pun mati
Menuju Kekasih yang sejati
Dia yang tak pernah pergi dari hati
Akan selalu menerima kembali
Lalu kenapa kau tak peduli
Wahai hamba duniawi.

Friday, October 22, 2010

LaGu BiNtaNg

video

~pinky bear~


ni bear ak yg ade kt blik ak skrg nie..
yg kiri pemberian seorang sahabat 
ak sgt syg bear nie
sbb dpt free n lg 1 hadiah dari teman yg amat ak syg
then yg pling pntg coz warna PINK..hehe
sgt obses dgn PINK.....
bear ni la teman tdo ak...
tq awak..sy akn jg bear nie bk2..hehe =)

sUka vs SaYaNg vs CiNtA...

Saat kau MENYUKAI seseorang, kau
ingin memilikinya untuk keegoanmu
sendiri.

Saat kau MENYAYANGI seseorang, kau
ingin sekali membuatnya bahagia dan

bukan untuk dirimu sendiri.

Saat kau MENCINTAI seseorang, kau akan
melakukan apapun untuk kebahagiaannya
walaupun kau harus mengorbankan jiwamu.

Saat kau menyukai seseorang dan berada
disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"

Saat kau menyayangi seseorang dan
berada disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"

Saat kau mencintai seseorang dan
berada disisinya maka kau akan
menggenggam erat tangannya...

SUKA adalah saat ia menangis, kau akan
berkata "Sudahlah, jgn menangis."

SAYANG adalah saat ia menangis dan kau
akan menangis bersamanya.

CINTA adalah saat ia menangis dan kau
akan membiarkannya menangis dibahumu
sambil berkata, "Mari kita selesaikan
masalah ini bersama-sama. "

SUKA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan
dan menawan."

SAYANG adalah saat kau melihatnya kau
akan melihatnya dari hatimu dan bukan
matamu.

CINTA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Buatku dia adalah
anugerah terindah yang pernah Tuhan
berikan padaku.."

Pada saat orang yang kau SUKA
menyakitimu,maka kau akan marah dan
tak mau lagi bicara padanya.

Pada saat orang yang kau SAYANG
menyakitimu,engkau akan menangis
untuknya.


Pada saat orang yang kau CINTAI
menyakitimu,kau akan berkata,"Tak apa
dia hanya tak tau apa yang dia
lakukan."

Pada saat kau suka padanya, kau akan
MEMAKSANYA untuk menyukaimu.

Pada saat kau sayang padanya, kau akan
MEMBIARKANNYA MEMILIH.

Pada saat kau cinta padanya, kau akan
selalu MENANTINYA dengan setia dan
tulus...

SUKA adalah kau akan menemaninya bila
itu menguntungkan.

SAYANG adalah kau akan menemaninya di
saat dia memerlukan.

CINTA adalah kau akan menemaninya tak
perduli bagaimana pun keadaanmu.

SUKA adalah hal yang menuntut.

SAYANG adalah hal memberi dan menerima.

CINTA adalah hal yang memberi dengan rela